Mida võtmekliendid hindavad oma partneri juures?

Ly Palang, TNT – võtmekliendihaldur, müügidirektori ülesannetes

Näen, et meie võtmekliendid hindavad oma partneri juures aina rohkem tahet ja võimet mõista nende ärivaldkonnas toimuvat, et saaksime koos töötada omakorda nende klientide heaks.

Kevadel 2014 osalesin Mercuri Võtmekliendihalduse kursusel. Mis ma sellest sain ja mis on pool aastat hiljem sõelale jäänud?

Väga suur osa VKH tööst on seotud inimestega, suhetega, tiimidega nii minu kui kliendi organsatsioonis. Minu jaoks oli meeldivalt üllatav teada saada, et kliendisuhte loomine, arendamine, juhtimine ja hindamine on sügavalt väärtustatud tegevused, mitte „aja raiskamine” ning et neid suhteid saab ja tuleb süsteemselt käsitleda.

Minu ootus selle kursuse suhtes oli mõtestamisviiside ja mõtlemistehnikate saamine töös võtmeklientidega, mitte niivõrd juhised teatud kindla töölõigu ärategemiseks.

Peale kursust seadsin endale üheks eesmärgiks pühendada igal nädalal kindel aeg kliendiplaanidega töötamisele. Regulaarsus ja rutiin heas mõttes on siin olulised nagu paljude muudegi asjade juures. See eesmärk on praegu täidetud veel osaliselt ja mööndustega – on kujunenud nii, et tegelen kliendiplaanidega enne ja pärast kohtumisi või seoses mingite teemade käsitlemisega. Seega stabiilse rutiini sisseseadmine vajab veel pingutust.

Olen õppinud küsima paremaid küsimusi, küsima neid õigematelt inimestelt, otsima vastustest lahenduse võimalusi ning oma organisatsiooni eri osade vahel neid lahendusi kokku panema. Hea ja julgustav kogemus on oma ettevõttes teiste üksuste poolt toetust, infot ja ideid saada – aga selleks tuleb vahel oma rajalt samm kõrvale astuda ja minna küsima!

Mercuri koolitus on selleks just väga sobiv, sest aitab luua laiema pildi kõigist aspektidest, mis kuuluvad strateegilise koostöö juurde kliendiga, nii enne kui pärast mõnd konkreetset tehingut. Kõik need asjaolud on paigutatud mudelisse, mis aitab orienteeruda erinevates tegevustes ja neid paremini organiseerida.