Võtmekliendihaldus

 Võtmeklient – klientettevõte, millel on strateegiline tähtsus.

Siinkohal on tegemist B2B (inglise keeles business to business ehk ettevõttelt-ettevõttele) müümisega. Enamikel juhtudel on võtmekliendid suurkliendid, kelle tellimused moodustavad märgatava osa ettevõtte käibest. Mõned on nii olulised, et neile on määratud lausa eraldi võtmekliendihaldurid, kelle igapäeva töö on arendada koostööd ja suhtlust selle n-ö edu võtit hoidva kliendiga.

Võtmekliendihaldus ei tähenda pelgalt suuri müüginumbreid. Märgid Eestis näitavad järjepidevalt seda, et võtmeklientidega tööd peetakse oluliseks, aga nii juhtide kui haldurite võimalused seda süsteemselt juhtida jäävad kesiseks.


Mercuri võtmekliendihalduse kontseptsioon

Kogu kontseptsioon on ülesehitatud eesmärgiga võimaldada maailmaklassi võtmekliendihalduse põhimõtete ning nendega kaasnevate töövahendite kasutamist. Võimalik on see tänu rahvusvaheliselt tunnustatud Mercuri müügiprotsessidele ning praktilisele kogemusele paljudest müügikonsultatsiooni- ja -koolitusprojektidest. Sellele on juurde lisatud tulemused võtmeklientidega koostöö arendamise uuringutest, mis teostatud spetsialistide poolt St. Galleni Ülikoolis, Šveitsis.

Mercuri lahendus põhineb kahel aspektil:

  1. Strateegiline aspekt
    Siin töötame ärijuhtidega, et rakendada KAM-i olemasolevasse ettevõttesse ning valmistada firmat ette tuleviku võimalikeks väljakutseteks. Strateegiline aspekt lahendatakse töötubade ja arutelude näol koos ettevõtte juhtide ning Mercuri spetsialistidega.
  2. Operatiivne aspekt
    Keskendumine võtmekliendihaldurite ja nende meeskodnade võimalustele, usaldusele ja pühendumisele. Kasutusele võetakse Mercuri kombineeritud õpe, mis tähendab nii koolitusi kui ka e-õpet ning erinevaid tööriistu.

Tutvu ka Mercuri Ärikooli kursusega “Koostöö arendamine võtmeklientidega”


Lugemist võtmekliendihalduse teemal