Kahjuks liiga sageli kuulen allolevat sõnakasutust juhtide poolt, mis kriibib kõrva.
MINA ütlesin, kuidas teha ja TEIE ei teinud nii nagu pidi.
Laias laastus võib tuua välja juhi kolm rolli: organisatsiooni juht (Management) inimeste juht (Leadership) ja spetsialist. Müügijuht peab kindlasti jätkama ka müüja rollis. See ei pea eeldama juhi personaalset müügiplaani, kuid kindlasti tuleb juhil osaleda koos oma tiimiga müügitöös. Osalemine töös võtmeklientidega peab juhi ülesannete hulka kuuluma. Kui müügijuht ei osale müügis, kaob tal turutunnetus ja keskendutakse ainult numbritele.
Eelmise sajandi keskpaigas hakati fetišeerima juhtide rolli organisatsiooni edukuses (Managerial Revolution). Kuid siis peagi saadi aru, et IKT firma juht, kes ei tee bitil ja baidil vahel vahet, on keeruline suhelda oma meeskonnaga. Mida enam juht kaugeneb igapäevatööst, seda bürokraatlikumaks organisatsioon kujuneb.
Kuidas spordimeeskondade treenerid räägivad? MEIE lõime värava, MEIE olime kaitses nõrgad. Treener ise ju platsil ei käinud, kuid samastab ennast oma tiimiga. Ma ei ole kuulnud MINA – TEIE juttu spordimeeskonna treeneri suust. Ilmselt ei ole võimalik sellise juhtimisega spordis kaugele jõuda. Usun, et see kehtib ka äris. Kuigi jah saab äris oma karjääri teha mõningatel juhtudel ka ilma meeskonna tulemusteta.
Ülal toodud MINA-TEIE sõnastust saab MEIE vormis öelda alljärgnevalt
MEIE leppisime kokku teha nii ja MEIE ei pidanud kokkuleppest kinni.
Juhi oma tiimiga samastamine on kindlasti juhtimise võtmeteemasid täna. See ei ole vaid sõnastamise teema, see on juhi positsioneerimise teema oma tiimis. Arusaamine juhtimisest kui oma suure kabineti olemasolust, uhke autoga ringi sõitmisest, oluliselt kõrgem palgatase jääb pigem nõuka aega. Tänapäeva juht on pigem tiimi liige, kes ei distantseeri ennast oma meeskonnast. Oma tiimi liikmeid alluvateks kutsuv juht ei samasta ennast oma tiimiga.
MEIE juhtimisest ja mitmeid muid teemasid arutame väikses grupis Mercuri Ärikooli Inimeste juhtimise koolitusel.