Nüüd on see kindel. Kui ettevõtted üle kogu maailma kiirustavad sotsiaalmeedia kasutusele võtmisega, seavad skeptikud kahtluse alla, kas kogu see postitamine ja säutsumine ka midagi saavutavad. Kuigi turundajad on algusest peale pidanud sotsiaalmeediat efektiivseks tööriistaks, oli selle saatus siiski küsimärgi all. Siiski näitavad hiljutised uuringud seda, mida sotsiaalmeedia entusiastid on alati lubanud.
MIT Sloan School of Management eksperdi Juanjuan Zhangi uuringud tõestavad, et sotsiaalmeedial on müügile positiivne mõju.
5 viisi, kuidas kasutada sotsiaalmeediat paremaks müümiseks:
- Kasuta ära Twitterit – regulaarne säutsumine.
Sisenemisbarjäärid on madalad ning tegemist on egalitaarse turuga. Lihtne on lisada pilte, videoid ja graafikuid. Lisaks kui säutsuda, näevad sind vaid enda jälgijad, mille tulemusel ei mõju inimesele pealetükkivalt. Et panna säutsumised enda kasuks tööle, tuleb neid teha regulaarselt. - Lihtsuses peitub võlu ja tõhusus, kuid vaid siis kui see on informatiivne. Twitteri 140-tähemärgiline piirang ajendab seda. Siiski tuleb meelde jätta, et lühidus ja informatiivsus ei ole samad asjad. Siinkohal on hea abiks võtta ka linkide lisamine säutsudesse.
- Kasutage sõnumi edastamiseks „mõjutajaid“. Tegemist ei ole kuulsustega, vaid Twitteri kasutajatega, kellel on palju jälgijaid, kes säutsuvad regulaarselt ja kelle jälgijad jagavad nende säutse. Zhang ja kolleegid leidsid, et kui mõni selline „mõjutaja“ jagas ettevõtte postitust, paranes kliendini info jõudmine 33%.
- Lihtsus ja avameelsus tagavad postituste jagamisi. Eesmärk ei ole olla nutikas või vaimukas. Postituste jagamised on peamiselt lihtsad ja otsesed nagu näiteks „See tundub huvitav, vaata järgi!“. Muidugi peaks see sõnum sisaldama ka linki informatsioonini. Selline sõnum sihib laiendatud klientuuri hõlmates ka neid, kes ei ole tuttavad sinu toote ja brändiga. Võttes arvesse interneti osakaalu kasvu müügis, võivad need lingid omada väga suurt väärtust.
- Võimaluse korral väldi kolmanda osapoole reklaame. Need on enamasti need kuulutused ja reklaamid, mis ilmuvad uudisvoogudesse ja kodulehtedele ning paistavad sarnased tavalistele postitustele. Need on suunatud inimestele algoritmide poolt, mis jälgivad nende internetikasutust ja brauseri ajalugu.
Probleem kolmanda osapoole reklaamidaga on Zhangi sõnul see, et kliendid vaatavad neid skeptiliselt – „Lisaks sellele, et need postitused on neile peale sunnitud, on ka nende sisu nii ebaviisakalt täpne, et võib mõjuda hirmutavalt. Meie uuring käsitleb ka küsimust, kas ettevõtetel ikkagi on vaja kolmanda osapoole reklaame“. Kui ettevõtte tavalised postitused ja nende jagamised loovad vajaliku mõju, ei pruugi kolmanda osapoolte reklaamideks sugugi vajadust olla. Intelligentne sotsiaalmeedia kasutamine võib luua aga hoopis paremaid lahendusi.